Wat zijn dit voor beestjes / parasieten op een olijfwilg leiboom?

Zie de foto. Heb zelf al rondgekeken maar geen van de bekende "bomenplagen" zien er uit als het beestje in het rode cirkeltje. De andere zwarte vlekken lijken ook beestjes, maar mogelijk zijn die anders? De bladeren lijken wel aangetast maar er is niet echt kleverig spul (zoals bij luis) of draadjes (zoals bij spint).

Picture for question
een week geleden
in: Insecten
jc54
een week geleden
Dit lijkt bladluis. Dat kleverige spul van bladluis is/zijn de uitwerpselen van die beestjes. Dit verschijnt doorgaans na enkele dagen droog weer. Vaak na een flinke regenbui ben je weer een paar dagen van die kleefzooi af.
Z512099
een week geleden
Het kan de Olijfwilg-bladvlo zijn, maar vanwege de zwarte kleur en de zwarte stippen denk ik eerder aan de Japanse Vlieg.
De foto is niet erg duidelijk, daarom enkel een reactie…
Summo
een week geleden
@jc54, dank voor je reactiee maar zoals ik schreef, er is juist GEEN kleverig spul dus ik denk zelf dat het geen bladluis is, er is ook geen beestje te zien dat er een beetje op lijkt
Summo
een week geleden
@Z512009 van mij mag je er gewoon een antwoord van maken hoor! foto was gewoon niet beter te krijgen maar ik zie niet echt vleugels, dus denk nu zelf dat je met die vlo mogelijk zeer goed zit, Dank

Geef als eerste antwoord