Wat is er aan de hand met dit appelboompje?

Heb zelf een appelboompje gekweekt. Vorig jaar heeft ie veel last gehad van luizen, dit jaar slechts een enkele luis gezien. Maar de nieuwste bladeren scheuren en kartelen (zie foto). Het boompje is +/- 3 jaar oud. Iemand een idee van de boosdoener?

Picture for question
een week geleden
in: Flora
Z512099
een week geleden
Mogelijk door het langdurig koud en nat weer (nachtvorst onlangs), de standplaats is niet gunstig (vorig jaar veel luis), voeding(?) enzv…appelbomen zijn bevattelijk voor ziektes en schadelijke insecten.
Bovendien twijfel ik of het wel bladeren van een appelboom zijn, vooral het blad links beneden op de foto.
fremar
een week geleden
braamblad?
famke1200
een week geleden
@Z512099 weet vrij zeker dat het een appelboom is, heb immers zelf hem gekweekt van appel zaadjes. Maar ben het met je eens dat dat blad er gek uitziet. Wijkt ook af van de rest.

Geef als eerste antwoord